“Kul učitelj, kul učenci”
Kako se soočiti s stresom in postati učinkovit?
Če ste učitelj/ica, ki čuti, da je veliko pod stresom, vedite, da niste sami. Poučevanje je stresen poklic tudi v najboljših okoliščinah. Pred učenci morate biti ves čas “vklopljeni”, ni časa za odklop in počitek. Vaš delovni čas je poln, brez daljših odmorov, delovne obveznosti in odgovornost, ter s tem tudi skrbi pa vse večje in se prelivajo tudi v vaš prosti čas. Ocenjujejo vas tudi na podlagi meril, na katere nimate vpliva (ocene učencev) in pogosto delate brez zadostnih materialnih sredstev in strokovne podpore, ki bi jo potrebovali pri svojem delu.
To so izzivi, s katerimi se srečujejo učitelji in so še posebej težki za učitelje, ki imajo že znake anksioznosti in depresije. Danes sta depresija in anksioznost vsakdanji pojav. Podatki obdobnih raziskav CINDI (2012, 2016) o vedenjskem slogu odraslih prebivalcev kažejo na porast deleža odraslih, ki poročajo, da doživljajo vsakodnevni stres / napetost zaradi obremenitev na delovnem mestu (delež teh oseb je v letu 2012 znašal 48 %, v letu 2016 pa 55 %) in na porast slabih odnosov na delovnem mestu (delež teh oseb je v letu 2012 znašal 10 %, v letu 2016 pa 19 %).
Naj vam stres, anksioznost in depresija ne vzamejo veselja do učenja in uživanja v življenju. Ne potrebujemo veliko, da bi ponovno polni energije, volje in v koraku s časom, le malo se je potrebno ustaviti, da bo korak potem lažji in hitrejši.
Na 8 urnem seminarju vas bomo seznanili, kako lahko z majhnimi spremembami v življenjskem slogu naredimo veliko za svoje zdravje. Spoznali bomo, kaj nam stres povzroča, kaj vse so stresorji in kako si lahko sami pomagamo, da bomo uspešno obvladovali stres. Stres je povezan tudi z učinkovitostjo, saj nam jo le-ta zmanjšuje. Naučili se bomo, kako smo lahko pri svojem delu bolj učinkoviti (“working smarter, not harder) in imamo tako več časa za druge dejavnosti.
Tematike bomo spoznali teoretično in praktično (gibanje, telesna drža in aromaterapija). Tehnike, ki jih spoznamo na delavnici, vam bodo v pomoč pri obvladovanju stresa in napetosti, ter v pomoč pri soočanju z vsakodnevnimi izzivi. Izboljšale bodo vašo samozavest, koncentracijo in pozornost.
Ekipa strokovnjakinj: dr. znanosti, Karla Oblak, predavateljica in ekstremna triatlonka in Jasmina Kozel Harley, dipl. eoc., klinična aromaterapevtka z 20 letnimi izkušnjami v mednarodnem podjetništvu, vam lahko pri tem uspešno pomagava.
Katera področja boste podrobneje spoznali?
Aromaterapija
Aromaterapija se v svetu (tudi v sosednji Avstriji) uspešno uporablja pri stresu, izgorelosti, koncentraciji, fokusu, ipd. V zadnjih letih je vse bolj prisotna tudi v Sloveniji, vendar še vedno dokaj neznana. Je učinkovit in neinvaziven način obvladovanja stresa in podobnih stanj s pomočjo 100 % naravnih snovi. Ni samo prijetna dišava, je vaš steber, ko ga potrebujete.
Z aktivnim sodelovanjem se bodo pedagoški delavci spoznali z aromaterapijo in varno uporabo le-teh.
Gibanje
Gibanje je življenje in z gibanjem lahko sami naredimo veliko za svoje zdravje. Sedenje in stanje na mestu pripeljeta do anomalij v drži, ki povzročajo raznovrstne težave (hrbtenica, ramenski obroč, bolečine v vratu, grba …). Učenci vse preveč časa presedijo, ne le v šoli, ampak tudi doma. Učitelji ste jim lahko zgled, kako naj te vzorce prekomernega sedenja spremenijo. Spoznali boste, kako lahko z majhnimi odmori (5 minut), ki so namenjeni gibanju, naredite veliko za svoje zdravje. Naučili se boste vaj, s katerimi boste razmigali učence in sebe ter s tem tudi povečali prekrvavitev v možganih, ki bo pozitivno delovala na pozornost učencev pri pouku. Učenci lahko efektivno sledijo pouku 20 minut, nato se njihova kognitivna sposobnost zmanjša in s 5 minutnim aktivnim premorom lahko zagotovite, da bodo pozorni še naslednjih 20 minut.
Telesna drža
Pomembnosti drže se čisto premalo zadevamo. S pravilno držo se nam poveča samozavest, smo bolj prepričljiv govorec, imamo boljšo avtoriteto, smo bolj zdravi … Spoznali bomo, kako do pravilne drže in kaj vse lahko na hitro pridobimo z izboljšanjem le-te.
Kaj pridobite kot učitelj / učiteljica:
- Povečanje učinkovitosti;
- Zmožnost povečanja koncentracije;
- Dvig energije;
- Dvig samozavesti;
- Manj bolezni; kar posledično pomeni manj absentizma.
- Imeti stres pod kontrolo;
- Več prostega časa;
- Znanje, kako s samo 5 minutami na dan zmanjšati stres, povečati koncentracijo in učinkovitost vas ali / in otrok, ki jih poučujete.
- Vaš osebni inhalator; vaša pomoč pri obvladovanju stresa.
Komu je seminar / delavnica namenjena:
- Vsem pedagoškim delavcem, ki vam je mar zase in za svoje učence / dijake.
- Vsem, ki želite, da je stres pomočnik in ne grožnja.
- Vsem, ki želite povečati koncentracijo in učinkovitost, tako sebe, kot svojih učencev / dijakov, ter si / jim tako omogočiti več prostega časa.
Naj bo šola “varna hiša”, tako za vas, pedagoške delavce, kakor tudi vaših učencev / dijakov.
VSEBINA izobraževanja:
1. sklop
Stres
Naučili se bomo razumeti stres, kaj je, zakaj je prisoten in kako ga obvladovati. Spoznali se bomo s tehnikami, ki nam bodo pomagale obvladovati stres v vsaki situaciji. Naredili bomo protistresno aromaterapevtsko mešanico.
2. sklop
Koncentracija in učinkovitost
Koncentracija, stres, motivacija: gredo z roko v roki. Naučili se bomo razumeti povezanost med njimi in kako si lahko pomagamo. Nič več izgovorov:«Ne morem, ne da se mi.« Naučili se bomo, kaj vse je potrebno, da nas nič ne bo oviralo na poti do uspeha. Spoznali bomo, kako lahko postanemo bolj učinkoviti in kaj narediti, ko nam stvari uidejo izpod nadzora. Naučili se bomo tehnik fokusa in spoznali arome, ki izboljšujejo naš fokus in kognitivne sposobnosti.
3. sklop
Pomen dihanja in tehnik sproščanja
Spoznali bomo pomen dihanja, preproste dihalne tehnike in povezavo dihanja in gibanja. Naučili se bomo osnovnih postopkov sproščanja, ki jih lahko uporabite doma in tudi na delovnem mestu.
Trajanje: 9 – 15 ure
Lokacija: AromaLab, Synovia, Taborska cesta 4, 1290 Grosuplje
Število udeležencev: max 10
Kotizacija: 105,00 EUR
Kotizacija za izobraževanje zajema seminarsko gradivo, potrdilo o udeležbi (0,5 točke), ki ga lahko uveljavljate pri napredovanju v nazive, prigrizke med odmori, kosilo ter individualni mali posvet z izdelavo osebnega protistresnega inhalatorja.
Posebne ugodnosti:
zgodje prijave do 05.02.2019: 20% popust,
2 ali več udeležencev iste šole: 20% popust,
udeleženci predhodnih seminarjev (pri predavateljici Jasmini Kozel Harley): 20%
popust
Kontakt:
Jasmina 031 318 340 jasmina@aromalab.si
Karla 041 696 599 karla.oblak@gmail.com
Več o nas:
https://www.aromalab.si/, http://www.synovia.si/, http://vitasana.si/
Predavateljici: Jasmina Kozel Harley, dipl. eoc, aromaterapevtka in dr. Karla Oblak, LL.M
Zakaj sva prava izbira ravno midve?
Jasmina Kozel Harley:
Jasmina je diplomirana ekonomistka s področja kadrovskega management in mednarodnega poslovanja, strokovnjakinja na področju promocije zdravja in certificirana psihoaromaterapevtka.
Vsakodnevno se pri svojem delu srečuje s šolo, otroki (sama je tudi mama dveh prekrasnih otrok; eden je dislektik, kar da drugečen pogled in izkušnje), učitelji /cami. Redno predava na seminarjih za pedagoške delavce na Zavodu Znanje. Samostojno organizira delavnice in seminarje za pedagoške delavce, otroke, najstnike, posameznike in podjetja. Zaveda se, s kakšnimi izzivi se srečujejo pedagoški delavci. Ker ve, da aromaterapija res učinkovito pomaga (brez velikega truda posameznikaJ) jo želi približati širšemu krogu pedagoških delavcev. Kot mama še kako dobro ve, kakšen izziv so otroci / učenci in kako je pomembno, da imamo stres pod kontrolo.
Njen moto: “Kul učitelj, kul učenec, kul starš, kul otrok“…
Karla Oblak:
Karla je doktorica znanosti in strokovnjakinja na področju promocije zdravja in joga terapije. Karla je z jogo povezana že od otroštva, saj se je z njo spoznala že pri petih letih in od tedaj je joga del njenega življenja. Zaključila je učiteljski program joge pri Blažu Bertonclju, postala učiteljica Ashtanga joge pri Davidu Swensonu ter pridobila naziv Yoga Sport Science Coach na akademiji Yoga Sport Science. Vpisana je v Joga združenje Slovenije (RYT 500h) ter se redno udeležuje izobraževanj pri mednarodno uveljavljenih strokovnjakih. Jogo poučuje že 10 let in s svojim strokovnim znanjem ljudi uči, kako polno zaživeti na fizični in mentalni ravni.
Karla je inštruktorica fitnesa, vaditeljica spininga, TRX vadbe in Hard body vadbe. Ima naziv trener triatlona ITU 1. Deluje tudi kot kondicijska trenerka tekačev, kolesarjev in triatloncev. Na področju vzdržljivostnega športa ima ogromno izkušenj, saj je tudi sama triatlonka, kjer je izjemno uspešna na ekstremnih triatlonih (zmagovalka Xtreme Austria triathlon, Xtreme Stonebrixiaman, ICON xtreme triathlon). Terapevtska vadba je odlično dopolnilo fizioterapevtski obravnavi, saj z njo poskrbimo, da do bolečin in poškodb sploh ne pride. Poleg tega delujemo pozitivno tudi na psihofizično počutje in negativne učinke, ki so rezultat stresnega življenja.
Reference:
Fedewa, A.L. & Ahn, S. (2011). The Effects of Physical Activity and Physical Fitness on Children’s Achievement and Cognitive Outcomes, Research Quarterly for Exercise and Sport, 82, 521-535.
Ploughman, M. (2008). Exercise is brain food: The effects of physical activity on cognitive function, Developmental Neurorehabilitation, 11, 236-240.
Dinkel, D., Schaffer, C., Snyder, K., & Lee, J. M. (2017). They just need to move: Teachers’ perception of classroom physical activity breaks. Teaching and Teacher Education, 63, 186–195.
Donnelly, J. E., & Lambourne, K. (2011). Classroom-based physical activity, cognition, and academic achievement. Preventive Medicine, 52, 36–42.
Bartholomew, J. B., & Jowers, E. M. (2011). Physically active academic lessons in elementary children. Preventive Medicine, 52, 51–54.
Mahar, M. T. (2011). Impact of short bouts of physical activity on attention-to-task in elementary school children. Preventive Medicine, 52, 60–64.
Briñol, P. , Petty, R. E. and Wagner, B. (2009). Body posture effects on self‐evaluation: A self‐validation approach. Eur. J. Soc. Psychol., 39, 1053-1064.
Parker, S. (2018). Get Up! Five Ways To Energize A Classroom With Physically Active Learning, College Teaching, 66, 1-2.
Jackson, B., Nault, K., & Rohleder, N. (2017). Does that pose become you? Testing the effect of body postures on self-concept, Comprehensive Results in Social Psychology, 2, 81-105.
Seo,L., Ji-Yeong, M. (2009). The effects of aromatherapy on stress and stress responses in adolescents. J Korean Acad Nurs,. 39(3), 357-65.
Isabel, D., Sánchez-Vidaña, Hector Wing-Hong Tsang (2017). The Effectiveness of Aromatherapy for Depressive Symptoms: A Systematic Review. Evid Based Complement Alternat Med, 4.
Dias. P., Luís, P., Rodrigues, O., Pereira, Sousa, M.J. (2017). Aromatherapy in the Control of Stress and Anxiety. Altern Integr Med, 6(4),248.
Godfrey, H. (2001). The role of essential oils in the treatment and management of attention deficit hyperactive disorder. International Journal of Aromatherapy, 11(4), 193- 200.
Songmun, K. (2016). Influence of Fragrances on Human Psychophysiological Activity: With Special Reference to Human Electroencephalographic Response. Sci Pharm, 84(4), 724–752.
Moss, M., Oliver, L. (2012). Plasma 1,8-cineole correlates with cognitive performance following exposure to rosemary essential oil aroma. Therapeutic Advances in Psychopharmacology, 8, 234-239.
Marija K. K. (2016). Aromaterapija kot možnost lajšanja poklicnega stresa. Magistrsko delo: Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede.